Logo Flevo Tandarts

Extracties

Nieuwste apparatuur

Zeer ervaren tandartsen

Alle disciplines onder één dak

Onze werkwijze bij extracties

Wanneer is een extractie nodig?

Tijdens de behandeling of controle kan de tandarts een kies of tand ontdekken die teveel is aangetast door tandbederf of door een tandvleesontsteking. In veel van deze situaties is een vulling of reparatie van de tand of kies niet meer mogelijk. De tandarts zal u dan het advies geven om de tand of kies te laten trekken. Dit noemt men een extractie. Een extractie kan ook gedaan worden om ruimte te maken voor uw andere tanden vanwege een beugelbehandeling.

Behandelplan

Na de onderzoekt maakt de tandarts behandelplan met de bijbehorende begroting. De tandarts bespreekt dan de behandelopties met je en samen kiezen we de beste behandelplan voor jou uit. Het doel is om uw gebit voor de komende jaren pijnvrij en ontstekingsvrij te krijgen met de gekozen behandelplan.

Kosten

De kosten voor de vulling zijn vastgestelde overheidstarieven die we vooraf met u d.m.v. begroting met u bespreken. Deze rekening kunt u na de behandeling betalen aan de receptie. U krijgt de factuur mee en deze kunt u indienen bij uw zorgverzekering. Indien u een aanvullende verzekering heeft dan krijgt een (deel) de kosten terug van uw zorgverzekeraar.

Wij beantwoorden uw vraag

Veel gestelde vragen over Extracties

Voor de extractiebehandeling krijgt u een plaatselijke verdoving toegediend in combinatie met een sedatie methode. Vervolgens zal de tandarts uw tand of kies middels een extractie verwijderen.

Wij plannen voldoende tijd voor u in om u goed kunnen helpen. De exacte duur verschilt per behandeling, vraag hier gerust van te voren naar.